Streszczenia-lektur

Biografie marketingowym narzędziem?

Książki o słynnych osobistościach dedykowane są w szczególności dla ich fanów. Biografia powinna odpowiadać na najczęściej zadawane przez nich pytania, często jednak wolą omijać trudne sprawy. Obecnie mamy zalew biografii, które nie mogą pochwalić się ani ciekawą tematyką, ani zgrabnie napisaną literaturą. Problem leży częściowo w tym, że biografie powinny być dobrze przygotowane i mieć wyselekcjonowane informacje. Wymaga to sporego trudu, którego wielu woli się nie podejmować.

Biografia przede wszystkim powinna opisywać życie ciekawe i niezwykłe. Wiele publicznych osób woli jednak nie pokazywać takiej strony swojego żywota, omijając tematy kontrowersyjne i osobiste. Czytelnicy najbardziej czekają na te wątki, często więc muszą obyć się ze smakiem. Nierzadko książki stawały się punktem spornym lub powodowały rozpoczęcie procesu o zniesławienie. Z tego powodu autorzy biografii w zachowawczy sposób radzą sobie z tworzeniem tej literatury.

Wynika z tego, że najlepiej pisać biografie osób, które już znikły z tego świata. Jednak takie książki nie wywołają takiej burzy i zamieszania, jak literatura o osobie będącej w centrum uwagi. Często wybierana jest droga zrobienia szumu medialnego wokół książki o sobie, dzięki czemu zwiększa jej sprzedaż lub też dana osoba zagości w mediach. Jednak tym większe może być rozczarowanie, kiedy biografia nie przekaże nam nic ciekawego.